Trivseldag med sektionen :D

I tisdags (28:e) var det dax för den årliga trivselaktiviteten med sektionen. Denna gång hade vår trivselkommité bestämt att vi skulle köra ett nybörjarpass med  Mountainbikes på förmiddagen och på eftermiddagen skulle vi köra frisbegolf! Klockan 08:00 begav vi oss i väg till Skutberget där två instruktörer från http://crowadventure.se/ väntade på oss med cyklarna redo! (De tre bilderna nedan tagen av kollegan Fredrik)

Vi fick en kort instruktion, ställde in sadlarna och sen bar det av in i skogen :)

Vi körde på i ca 1 och en halv timme och jösses va tufft det var!! Men kul! Svetten fullkomligt rann nerför ansiktet och ryggen :D en härlig känsla. Det var mycket tyngre än jag trott, vilken fantastisk träning man får av detta :) Vi körde på över grus, rötter, lervälling upp och nerför backar, utanför banan och över ängar......

........ tills vi mellanlandade vid Bomstadbadet för en välförtjänt paus. Det dukades upp hembakta muffins (som underbara kollegan Sylvia bakat till oss) kaffe och bananer, mmmm :D
(Bilden nedan tagen av kollegan Fredrik)

Efter en välförtjänt fika paus cyklade vi vidare och sen stod vi inför ett vägval, fortsätta med våra instruktörer och testa på en lite tuffare bana eller avsluta och cykla tillbaka till Skutbergets Motionscentral. Jag valde att testa den tuffare banan och jösses v akul men samtidigt lite scary! Det var betydligt mer rötter, smalare stigar och mer lervälling! Men också betydligt roligare.....jag kan avslöja att det blev ett antal vurpor både i blåbärsris och gyttjepöl!! :D Men allt gick bra, vi fick ett antal härliga skratt under vår tur!

Efter att ha återlämnat cyklarana var det dax för att låta sig väl smakas av en härlig lunch som vi skulle förtära utomhus över eld. Det var en underbart god tomatsoppa (åter lagad av underbara Sylvia samt piroger som "kocken" Fredrik bakat åt oss) snacka om att vi har bra folk i vår sektion och baka och laga mat kan de verkligen!

När vi laddat våra batterier var det dax för Frisbegolf! Kul men satans så svårt. Vi delades in i fyra olika lag och jag spelade med Lars och Jan. Det blev ett och annat besök utanför banan om vi säger så...hehehhe...
Kul hade vi i alla fall och vårt lag vann ju till råga på allt!! Fina vinster fick vi också ;)

Malmö och Köpenhamn

Förra helgen drog jag till Malmö och Köpenhamn, en liten miniweekend :) anledningen var att det kändes som om det var evigheter tills min semester. Jag har sen semester i år dvs först vecka 30! Sen hjälper ju inte vädret till heller vilket gör årets sommar till en av de sämsta i manna minne!

Jag bokade resan på onsdagen och drog med 9:13 tåget på lördag morgon.... Det är ju så skönt att åka tåg, behöver inte fundera på vilken väg man ska och sen kan man ju läsa, fika och en massa annat när man slipper köra själv :)

Ankom till Malmö vid 15:00 och letade upp hotellet som låt typ 5 minuters gångväg från tågstationen. Jag bodde på Grand Hotell i centrala Malmö och det var toppen! Fräscha rum, toppen trevlig personal i receptionen och en god frukostbuffé. Packade upp och begav mig ut i Malmös vimmel, det var uppehåll och runt 25 grader varm och tryckande! Puh!! Luftfuktigheten var jobbig!! Hoppade in i ett köpcentrum och fell in love! :) kolla in skorna:
Fönstershoppade mest och besökte Lilla och Stora Torg, det är verkligen mysigt i Malmö....
Söndag morgon kl 09:00 var jag i köpenhamn, jag tog tåget över, det tar ca 30 minuter och är så himla smidigt. Biljetten kostade 105 kr enkel. När jag lämnade Malmö var det varmt, fuktigt och dimmigt men så fort tåget kom över Öresundsbron så lyste solen och himlen var blå! Härligt!! Klockan var nio och ca 23 grader varmt.  Hade ett möte inplanerat kl halv tio så avklarade detta först och sen gjorde jag stan! Köpenhamn är verkligen ett shoppingmecka! Älskar ströget med alla dessa affärer, tog en kaffe latte med ett dansk wienerbröd till och satte mig ute vid en av alla torg man har att välja på och bara njöt av solen :) hade hört att det spöregnade här hemma vilket gjorde att min minitripp verkligen kändes rätt denna helg! Efter min kaffe strosade jag ner till Nyhavn och bara insöp atmosfären och alla galna turister som sprang runt med gigantiska kameror runt halsen! Det var trångt och otroligt varmt ca 27 grader men mysigt! :) Hit ska jag åka igen under min semester!
En vackert sned gammal dörr i Nyhavn, Köpenhamn...

Gladiatorhelg & Tjejmys!

Fick i lördags besök av min "syster" Annica och hennes dotter Alicia :) De kom för att se Gladiatorerna i Karlstad. Dagen innan Annica hade tänkt köpa biljetter fick jag ett erbjudande från SATS om att få fribiljetter till inspelningarna!! Lilla Alicia (4 år) har ju en idol bland Galdiatorerna, Amazon och vi tyckte att det skulle vara kul att ses igen så vi slog till. Bokade in helgen och jag fixade biljetter.

Lördagen gjorde vi stan och passade på att hejja fram min kompis Linda som sprang stadsloppet i Karlstad!
Hon gjorde ett toppen lopp!! Bra kämpat tjejjen!!! Du är grym :D
Vi shoppade och åt lunch/fika på stan. Vi hittade nya snygga kläder åt Alicia som hon skulle ha på sig till Gladiatorerna på söndagen..... När vi kom hem myste vi på balkongen med en drink i solen och Alicia myste framför barnkanalen. Sen var det dax att fixa den hemma gjorda pizza och Alicia fick göra sin egen hörna :D

Alicia fann en ny "vän"

Söndagen bestod av en stor mysig frukost i soffan framför barnkanalen förståss! Sen klädde vi på oss och passade på att leka av oss lite i lekparken på andra sidan gatan, allt för att Alicia inte skulle ha allt för mycket spring i benen när det var dax att sitta stilla i Löfbergs Lila Arena under inspelningen av Gladiatorerna :) men vår lilla tjejj var helt fantastisk hela dagen och hennes dag var komplett när hon efter den långa väntan fick chansen att både träffa/fota och få en autograf av Amazon! Ja då var lyckan total!! Tror det kommer att minnas LÄNGE hos vår lilla tjej! Mamma Annica fick sig en rejäl kram av Tor och Alicia fotade så vi har bevis på det ;)

Alicia är målad och klar!

Annica som Bullet!

och sen måste jag ju avsluta med min favorit! Obs bilden är lånad....

Så dålig på att uppdatera bloggen....

Men det går i ett hela tiden, hinner liksom inte med. Det är iof bra att man är upptagen och har massor att göra men det är nyttigt att ta det lugnt ibland också! Jag är ju inte känd för det men i dag tog jag en total slappar dag. Ingen träning ingen städningen, ingen matlagning..... absolut nada ;)

Delar lite bilder från mina senaste upptåg, det är en salig blandning :D

Vårblommor i rabatten (fotad med instagram)

Den vackra stenbron i Karlstad (instagram foto)

En tågtur söderöver..... (instagram foto)

Blommor från Elisabet (instagram foto)

Lindas lilla busfia!

Mina vackra orkideer!

Hittade mitt hjärta under en kvällspromenad :)

Senaste inköpet när jag var hem på besök i Falun :)

Är en trött & sliten tjej just nu....

...men jag kommer tillbaka....behöver bara vila lite ;) jag är ju inte precis känd för att ta det lugnt men när kroppen säger vila då brukar jag lyssna! En bra egenskap jag har i alla fall :)

Nåt kul som hänt annars är att jag tecknat mig för träning i small group kettlebells på Sats. Följande kan läsas på Sats hemsida: I Small group Training coachas du i mindre grupper om 4-6 deltagare av en specialutbildad och licensierad personlig tränare under 8 veckor.  Träningen sker i grupp vilket gör att du minimerar dina kostnader samtidigt som du inspireras och motiveras av den positiva träningsmiljö som skapas av gruppdynamiken. Samtidigt får du den personliga uppmärksamheten och professionella vägledningen som en personlig tränare erbjuder.

Exempel på hur ett pass/övningar ser ut! Det är skitkul och fruktansvärt jobbigt även om det inte ser så ut :)

Ser verkligen fram emot detta då jag ska köra för Carro, alltså samma PT som jag nyss haft individuellt :) Carro är verkligen bäst!! Gillar henne skarp! Hon passar mig, alltid så pigg, glad och puschande, inte för mycket utan precis så där lagom :D Toppen tjej!!

Både älskar & hatar Tabatan!!

Har helt snöat in på Tabata! Fullkomligt älskar det & hatar det samtidigt :) när man kör passet så upplever man känslan av en nära döden upplevelse! Det som känns gött att veta är att det är fler som säger samma sak, så man behöver inte känna sig utan "kondis eller styrka" alla flåsar, pustar och stönar av smärta!!

Tabata är en intervallträning som utarbetats av Dr. Izumi Tabata. Dr.Tabata ville hitta en metod som samtidigt tränade de två ytterligheterna inom konditionsträning; aerob (uthållig) och anaerob (högintensiv och explosiv). Genom en perfekt avvägning mellan arbete och vila utarbetade de Tabata-intervallen; en intensiv träning på totalt 4 minuter som både ökade den uthålliga och explosiva kapaciteten.

En Tabata består av 20 sekunder utövning på maximal intensitet, följt av 10 sekunder vila. Denna cykel upprepas åtta gånger, alltså fyra minuter. Detta träningsförfarande kan överföras till nästan vilken övning som helst. Genom att anamma samma tidsintervall med en styrkeövning så får du förutom den heltäckande träningen för kondition samtidigt en ökad styrka. Denna kombination av Tabata är en fantastisk fettförbrännande träning. Vad krävs då? 240 sekunder av fysisk och mental disciplin till kollaps!!!

Övningsvalet skall belasta flera muskelgrupper samtidigt, funktionella styrkeövningar, där ofta egen kroppsvikt är tillräcklig. Det är viktigt att du disciplinerat håller tiden för arbete och vila och att varje set genomförs med maximal insats. Målet är alltid att utföra så många repetitioner som möjligt. Varje träning är en tävling.

Information kommer från Pause.se
allowfullscreen></iframe>

Hachiko en riktig snyftis!!

Den lilla valpen Hachiko tappar bort sin slutdestination när den skeppas till USA från Japan. Hans bur faller av bagagevagnen på en perrong i en onämnd småstad och efter lite irrande i mörkret stöter han på den mysige college proffesorn Parker Wilson. För både hund och människa är det kärlek vid första ögonkastet.

Hachiko växer upp och ett band starkare än något bildas mellan honom och hans husse. Varje morgon promenerar de tillsammans till tågstationen och varje kväll sitter Hachiko och väntar på att få följa husse hem. Så en dag kommer Parker inte hem igen, men i tio års tid sitter Hachiko utanför stationen på samma plats och väntar på honom. Det här hände i Japan på 1920-talet, inte exakt som i filmen men hunden, en Akita, satt verkligen i tio år och väntade.

Gillar man hundar finns stor risk att man kommer storgråta till den här filmen. Jag gjorde det i massor!! Gud så blödig jag är!! Men jag älskade denna film. Husse i filmen spelas av Richard Gere. Han passar perfekt i rollen som genomgod universitetsprofessor med hjärtat på rätt ställe. Alexander spelar stationsvärd på stationen där Hachiko sitter och väntar och han omgärdas av den snälle indiske varmkorvsmannen, den lite storvuxna härliga svarta kvinnan i butiken och sist men inte minst det italienska paret i charkuteributiken. Något som imponerar på mig är hur lätt man plötsligt har att identifiera sig med en hund. Tänker liksom aldrig på hur Parkers resterande familj har det när han inte kommer hem den dagen, inte ens under begravningen. Det finns där i filmen, men allt jag bryr mig om är hur synd det är om hunden

Lite bilder från båten så att ni kan se hur härligt vi haft det!!

Information om fartyget Navigator of the seas:
Navigator of the Seas var en gång en av de största i Royal Caribbean flottan men rankas fortfarande vara bland de största passagerarfartyg i världen. Fartyget är byggt i Åbo, Finland och kan bära 3,114 passagerare i dubbelrum eller totalt antal gäster 3 838 st,  total besättning 1 181 st. Hennes längd är 1 020 feet dvs. ca 310 meter lång och 48 meter bred och har en hastighet på 22 knop, djupgående 8,8 meter.

Tråkigt lär du aldrig få kan jag lova. Det är svårt att hinna med allt som man tänkt sig. Har gjort upp en plan varje gång och misslyckats, men spelar väl ingen större roll egentligen man har ju semester, ta det coolt! Fartyget erbjuder dock tex ett Skylight Wedding Chapel, Sport Arena (basket), Minigolfbana, Teater arena, Isrink, Shipshape Fitness Center & Spa, Barnklubb, Bibliotek, Royal Promenade (med butiker och barer, kafé), Cascades Dining Room (tre våningsplan samt Dining Rooms (ytterligare två mot extra avgift), Casino, diskotek (ett enbart för ungdomar) och ett antal barer och mindre klubbar med levande musik, biograf m.m.

Längst fram i båten blickar vi ut över hamnen..

Ett av alla soldäck, ovan är det minigolf m.m.

Minigolfbana

Basketplanen

Klätterväggen...

En del av gymmet, fanns även spinningsal, personlig träning, spaavdelning samt frisörer, allt du kan behöva med andra ord :)

En av de 17 bubbelpoolerna

Isbanan och deras show som var fantastisk!

Utsikten från en av balkongerna över royal promenad!

Fartyget är klätt med konst för ca US $ 3 miljoner dollar som visas i trapphus och allmänna utrymmen. Dessa var fantastiska att beskåda! Navigators främsta centrum skulptur sträcker sig över 7 butiker och bygger på bubblorna gör när en dykare simmar under vatten. Detta konstverk var vackert och användes flitigt under resan som bakgrund till många fotografier. Främst vid de formella middagarna som innebar kostym/kavaj för herrarna och långklänning eller cocktailklänning för damerna. Dessa kvällar var det extra kul att gå på middagen och det var värt att ta sig ut ur hytten och flanera på Royal promenad innan bara för att se alla dessa uppklädda människor. Så himla trevligt och mysigt och en kick! Det är kul att klä upp sig ibland, så där lite extra fin :)  Royal promenad ändrar också färg baserat på tid på dygnet samt med vilka händelser som förekommer på fartyget.

En del av den vackra konsten :)

Vår hytt!

Lördagsnöje!

Vaknade så där onödigt tidigt i dag med tanke på att det är lördag och sovmorgon.... iof la jag mig innan 23 då jag var så hiskeligt trött efter träningen och ett glas rött i soffan, men halv sju var ändå att ta i tycker jag! Vägrade att gå upp och låg och drog mig i sängen fram tills 8 innan jag masade mig upp och fixade mina goda ISO-pannkanor med hallon och vaniljkesella, mums!!

Trots nollgradigt och en isande motvind tog jag en cykeltur till Sonnelids för att inspektera Mio möbler. Tanken var ett nytt köksbord, men jag hittar aldrig nåt jag vill ha och de jag vill ha kostar skjortan så det kan jag glömma :(  Efter en stund gick jag över gatan till Colorama och inspekterade nya tapeter till sovrummet. Det är det enda rum som jag inte är nöjd med. En ny häftig fondtapet vill jag ha. Hittade tre stycken som jag föll för, undrar hur de skulle bli på väggen dock.....

Mer från Ft. LAuderdale.....

När vi tog bilturen till Florida city stannande vi till för lunch på Applebee´s. Det var Linda som rekommenderade stället då hon nåt år tidigare ätit en riktigt god caesarsallad där. Måste ju testas så vi droppade in och vilket typiskt härligt Amerikanskt hak. Så där efter vägen som man ser på alla filmer, en grill med rättigheter (naturligtvis) men svensk som man är tar man ju vatten/dricka till maten om man ska köra bil. Vi beställde var sin caesarsallad och den var ljuvlig :) Atmosfären var toppen....Sen har vi ju schoppat en hel del och matstop, kaffetankning och chocolatechip cookies ett måste, herregud kakor kan de göra!!!

Angående restaurangbesök i Ft. Lauderdale så gjorde bla ett stop på Cheesecake Factory på Las Olas Boulevard. Vilken höjdare!! De har verkligen mycket att välja på och maten var kanon :)!!  Det var dock alldeles för mycket (varför är jag förvånad?) Hade från början siktet inställt på de fantastiska efterrätterna men fick lägga den planen på hyllan då maten var så god och jag helt enkelt inte hade plats för mer….

Vi besökte även ett ställe nere vid Riverwalk (tappat namnet) ett ställe som låg i det ”gamla” området. Båtstopp 8 tror jag, här satt vi på pallar och hade gamla härliga whiskeytunnor som bord. Tunnorna hade också fått namn från olika pirater.  Det var ett Irländskt ställe och mannen som sjöng covers var helt suverän. Där blev vi sittandes ett tag innan vi drog vidare mot Las Olas för vår dagliga (läs natt bit) chokladbit  ;) Vi hade nämligen hittat en liten chokladbutik där en kväll och den chokladen gick inte av för hackor! Butikerna har öppet till 23 så det var bara att strosa dit (vi var dock inte helt säkra på vägen men vi hittade rätt).  Killen kände igen oss och erbjöd oss att prova deras hemgjorda fudge, mmm to die for!! Vi köpte en kaka var och strosade vidare i natten. Haffade en taxi så småningom och for tillbaka till hotellet, tog inte mer än max 5 minuter men vårt hotell ligger precis i utkanten av stan och kvarteret är inte helt säkert på kvällen. Därför har vi lås på hotellentrén från kl 23 samt en patrullerande vakt dygnet runt, kändes tryggt och bra!

En dag tog vi en guidad tur ” by the waterways” för att se de vackra husen som ligger i kanalerna och de stora båtarna som ligger parkerade utanför :)  Att det finns så mycket pengar placerat på ett ställe! Har aldrig sett maken till prakt och överdåd…..På väg tillbaka kommer kapten och berättar att det var ”once in a lifetime opportunity” och förklarar att den vackra handgjorda träbåten som vi strax passerar är Johnny Depps och Vanessa Paradis. Namnet på båten är en förkortning av barnens namn, vad fint :) Visst är den vacker...

Ex på "båtar & hus"

Jag skulle absolut kunna tänka mig att ha ett hus där, bo där 6 månader om året! Skulle passa mig perfekt. Någon som vill gå ihop och köpa ett hus och dela över året???

Tillbaka från en toppen bra födelsedagsresa!

Så där ja! Tillbaka från en topp bra födelsedagsresa!! Det har varit svårt att smälta alla intryck som man fått. 11 nätter går fort och man hinner se så mycket att det tar lite tid att ”komma” ihåg vad man faktiskt sett och gjort under resan. Det var faktiskt min mamma (som också var med på en del av resan) som en dag frågade mig om jag landat och smält alla intryck. Hon hade nämligen inte det och när jag tänkt efter ett tag så har jag nog
 ännu inte (varit hemma en vecka nu) hunnit göra det.
Tänkte visa lite bilder från min och Lindas första del av resan som vi hade ensamma i Ft. Lauderdale. Vi hyrde bil och jag lekte kartläsare. Linda hade ju kört bil i USA sen tidigare så jag tyckte det var lika bra att hon styrde och jag navigerade ;) inte det lättaste visade det sig men vår vänskap överlevde diverse felkörningar och lite frustration men vi kom alltid fram och det visar på ”sann” vänskap! Den vänskap vi har kommer definitivt att bestå…. Vi har ju klarat det ”ultimata” vänskapstestet, dvs. bilkörning och en längre resa ihop.

Vi har Shoppat loss både på Sawgrass Mills Mall (Ft. Lauderdale) och Florida Key´s Outlet Center (Florida City).  Vad avser Clinique produkter (halva priset mot hemma) skaffade mig en årsförbrukning. Nike var mycket billigt så det blev nya Nike skor samt en hel del nya träningskläder. Ett långt underbart besök hos Victoria´s Secret blev dyrt men jag är helnöjd! Utöver detta ett antal andra butiker såsom Macys, Dillards m.m. Där det blev klänningar, toppar, ytterligare skor, smycken m.m.

Vi besökte även Everglades holiday Park där vi tog en tur med Airboats och efterföljande Alligator show! Fantastiskt spännande och jag kan lova att vi var mer än nöjda när vi la till vid bryggan och fått se tre alligatorer i sin naturliga miljö. En av dem var inte speciellt blyg av sig och simmade rakt fram till båten när vi såg den. Vi fick order om att inte luta oss ut över relingen och inga händer/armar utanför båten. En turist frågade om den kunde hoppa in i båten och vi fick ett jakande svar vilket resulterade i att hela båten drog efter andan och det gick ett sus genom folksamlingen. Mycket spännande och jag kan lova att jag hade ”hajen temat” i huvudet när alligatorn kom simmandes mot båten….

Killen som sitter på Alligatorn är en turist som ville bli fotad på en stor alligator. Han var rätt kaxig innan men när han väl satt sig på alligatorn blev han väldigt tyst och kolla in kroppsspråket, väldigt ödmjuk!
Vi andra höll oss till att klapp en bäbis alligator som enbart var tre år och ca 1,5 meter lång. Det var en fantstiskt känsla att känna det hårda pansaret på ovansidan och förvånas över hur mjuk undersidan var :) Vilka fantastiska djur!

Kolla in gaddarna ;)

Myser om du kliar mig lite bakom örat ;)

Packar :)

I dag har jag äntligen fått tummen ur och provat de kläder jag ska ha med mig. De har hängt framme drygt en vecka nu. En hög bestog av kläder jag behöver, den andra av sådant som jag tror behöver och sen högen med kläder som jag troligen aldrig kommer att "hinna" använda. Rensade rätt hårt bland högarna om jag får säga det själv! Vi ska ju ha två hela shoppingdagar där borta också så kläder hittar jag nog om det skulle tryta på nåt område :D

Handbagageväskan är i stort sett klar. Kameran är laddad och minneskorten tömda, blixten laddad :) Pass, dollar, solbrillor, öronproppar m.m. är klart! Tror banne mig att det bara är att åka!

10 dagar kvar!!

Äntligen börjar vi närma oss avfärd :) Har väl redan tjatat ihjäl er om min resa men kan inte hjälpa det! Längtar så fruktansvärt efter sol och bad och att fira min 40 års dag så klart! Har väl inte fattat själv att jag ska fylla 40! Men det är väl bara en siffra egentligen. Man är ju inte äldre än man gör sig ;) Personligen tycker jag inte att jag är i närheten av 40, 35 möjligen :)
Tittade igenom mina bilder från förra året och delar mina favoriter med er:

Jag är född i råttans år

Vi hade ett sektionsmöte på jobbet i går och när vi skulle delas in i grupper hade vår kluriga och roliga chef gjort indelningen efter de kinesiska tecknen istället för en vanlig "tråkig" gruppindelning. Till varje djur läste hon sen kort upp de drag som karakteriserade djuret/personen, rummet fylldes av glada utrop och skratt. En del stämde mycket bra med visssa personligheter i rummet andra mindre bra. Men det var en mycket uppskattad gruppindelning för en gångs skull :). Jag själv konstaterades vara född i Råttans år!

Enligt den kinesiska mytologin betecknas man som Råtta som kvicktänkta, sociala, känslomässigt intelligenta och ytterligt sällskapliga. En av våra stora passioner är att alltid få veta varför, när och på vilket vis allting fungerar. Våra svaghet är ofta direkt beroende av vår stora nyfikenhet och vilja att utforska allt omkring oss. Vår äventyrlighet leder ofta till snabba affärer och att vi tar stora risker. Råttor anses vara mycket vältaliga och talangfulla inom diverse områden, men när vi gör slag i saken sker detta ofta för fort och med liten eftertanke.
Vi sätter ofta allting på spel i livet, både i kärlekslivet och i finansiella delar av tillvaron. En Råtta anses vara en obotligt romantisk varelse som aldrig kommer att hålla sig till samma partner livet ut, utan har ofta affärer utanför äktenskapet. Ofta leder Råttors snabba livsstil till att de är rädda för att förlora vänner, kärlekspartners eller pengar, och de kan därför uppfattas som oseriösa. Råttan är som mest charmerande och optimistisk strax före midnatt i väntan på den nya dagen.

Heheh! Tyckte detta va lite kul att läsa :) Tackar chefen för ett kul intiativ! ;)

Skadat mig igen :(

Jaha ja! Skulle ju liksom lagt i överväxeln förra veckan men se du nä då! Då slog ryggen till och bestämde sig för att gå i strejk. Efter en veckas vila fick jag nog, jag vill ju träna, komma i form det där sista innan resan! Bokade in en massage tid och fick lite hjälp av Göran. Göran berättade för mig att jag pga överträning i rumpmuskeln fått denna att krypa ihop (dra i hop sig) vilket resulterat i att ländryggen gått in och komenserat vilken då naturligtvis gjorde att följden blev en mycket jobbig molvärk i ryggslutet som efter ett par dagar kröp ner i höften. Suck! Men snälla Göran har gett mig i uppdrag att köra en aktiv vila och stretcha två gånger om dagen. Då bör jag komma tillrätta med problemet. Det visade sig att när han skulle böja, dra och sträck mig så insåg både han och jag att vänster ben fungerade bra, säg 80 % böjlighet men däremot i höger ben bara 45 %, jätteskillnad så inte konstigt att jag har ont i höften. Jag ska ha aktiv vila men inga långpromenader med stora kliv, ingen crosstrainer eller långa cykelturer. Bara inse fakta, ryggen innefattar mycket du gör, i stort sett allt! Men jag kan i alla fall träna armarna så det får väl bli de så länge :)

Så efter som jag tycker synd om mig själv då jag inte kan träna fullt ut så köpte jag mig en videokurs om fotografering från http://www.moderskeppet.se/ så nu ska jag försöka finjustera mina kunskaper innan vi åker. Sen kanjag ju inte allt i min kamera så det är bra att få detta förklarat för sig, framförallt på video då man kan följa med med sin egen kamera under tiden vilket gör det hela mycket lättare att komma ihåg än om jag läser det i en bok :) I dag har jag roat mig med att fota tulpaner och orkideer i mitt kök med enbart ljuset från fönstret som ljuskälla. Några exempel nedan.